niedziela, 3 stycznia 2010

Najlepsze Płyty 2009

Postanowiłam skończyć tydzień wyborem płyt roku 2009

i oto:

1. W kategorii trip-hop/alternatywa zwycięża u mnie
We Fell to Earth z płytą We Fell to Earth :)))
Projekt gościa z U.N.K.L.E - Richarda File oraz niejakiej Wendy Rea Fowler.
/Płyta zupełnie niedostępna w PL/
W każdym bądź razie można jej słuchać bez końca..
Tracić głowę za każdym razem od pierwszego dzwięku.
i choć mam wrażenie, że ktoś tu na wokalu za bardzo chciał być Beth Gibbons
- absolutnie wybaczam!! Laska dała radę! /i mówi to największa fanka Portishead :)))



2. W kategorii jazz będzie to Tomasz Stańko Quintet z płytą Dark Eyes :)
Czyli Stańko w składzie ze skandynawami.
Odkrycie grudniowe. Aż zawyłam przy pierwszym kawałku..
a potem już tylko odpływałam coraz mocniej w jego trąbkę..
w świat, który stworzył Stańko. W krainę jazzu, z której nie chce się wychodzić..
Absolutny majstersztyk. Stanko udowodnił, że należy do elity światowej..
Płyta została zresztą wydana przez jedną z najbardziej prestiżowych wytwórni
jazzowych na świecie - EMC Records.



Nagroda pocieszenia dla fenomenalnej dla płyty Animal Collective -
Merriweather Post Pavilion. Ogromne zaskoczenie.



Przy okazji doszłam dziś do wniosku, że po rockowej Mnie nie ma chyba śladu.
Idę już całkiem w kierunku trip-hopu, elektroniki, indie ewentualnie zmiksowanego.
i jazzu. nu-jazzu. Ale rocka - nie. Nie mam nawet rockowej płyty roku.
Nie słuchałam wcale a wcale cięższych rzeczy. Chyba z pół roku słuchałam tylko jazzu..

Dobranoc.